Železniční viadukt při Hanušovce nad Topľou
Východné Slovensko, Prešovský kraj, Vranov nad Topľou, Hanušovce nad Topľou
Úsek současné tratě 193 mezi Kapušany u Prešova a Strážske byl vybudován na základě politického rozhodnutí slovenské vlády z roku 1939. Jeho součástí se staly čtyři mosty / viadukty při Hanušovcích, které byly postaveny mezi zastávkou Bystré a výhybna Pavlovce s celkovou délkou 946,92 m. První viadukt leží v přímém směru v km 33,789 těsně před zhlavím železniční stanice Hanušovce nad Topľou ve směru od Bystrého. Druhý v pořadí je Hanušovský viadukt, který je postaven nad údolím Hanušovský potoka v jižní části Hanušoviec nad Topľou a dokončen v roce 1943. Leží v oblouku se začátkem v km 36,457. Těsně před viaduktem je zastávka Hanušovce nad Topľou město, které leží z části i v údolí pod viaduktem. Most je vzácnou technickou památkou, protože je nejdelším železničním mostem postaveným v oblouku nejen na Slovensku, ale i ve střední Evropě. Měří téměř 390 m, kolejnice na nejvyšším místě dosahují 40 m nad zemí, a aby viadukt nespadl zajišťuje ho to, že každý pilíř má pod sebou základ hlubší, než je jeho výška (nejvyšší pilíř měří 28 m). Velmi smutným faktem tohoto mostu je, že na jeho stavbě se podíleli vězňové z nedalekého koncentračního tábora a slavnostně ho otevřel tehdejší slovenský prezident Jozef Tiso. Třetí viadukt leží v přímém směru nedaleko druhého nejdelšího viaduktu v km 37,286 a čtvrtý viadukt leží v obvodu výhybny Pavlovce, dnes je to jen železniční zastávka. Viadukty poškozené během druhé světové války byly po skončení války obnoveno a poslední úsek téměř úplně zničené tratě mezi Strážske a Pavlovce byl předán do provozu 30. listopadu 1947.